05 maj, 2010

Hos Hannu

Under söndagen passade jag och kameran på att ta en sväng om Hannu Sarenström och hans, för helgen, öppna trädgård. Brukar kika in på hans blogg, Hannu på Kinnekulle, med jämna mellanrum. Spännande att befinna sig mitt i det jag bara sett på datorskärmen tidigare. Nedan syns alltså Hannus bit av Kinnekulle ur mitt perspektiv.






Notera gärna den gröna och sagolika portalen som leder rakt ut i vitsippsbacken och vidare in i skogen. På en av bilderna skymtar Hannu himself, rensandes i planteringarna. Tack för titten, Hannu!

12 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!
Sååå snyggt reportage du gjort, tror att Hannu skulle bli mycket nöjd men hur du gestaltar hans skatt:-)
Är det också Picasia (el liknande system du använder?)

Ha det gott!

Systrarna Hjertén sa...

Å va´härligt det ser ut...önskar att jag orkade bry mig mer om min trädgård! ´

På den gamla goda tiden (när jag nyss blitt med hus och inte hade barn), läste jag trädgårdböcker som skönlittertur och odlade och anlade rabatter för fullt...

Nu nöjer jag mig att kolla bilder på andras trädgårdar :)

Mvh
Frida

Inger sa...

Åh, så gärna jag skulle vilja hälsa på Hannu i hans trädgård. Lyckliga du!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Men! Nu vill jag ut i min trädgård på stört och fixa och dona... Kallas visst inspiration!
Kram/ Anna

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Åh, vilket trevligt besök det var förstår jag. Det synd man bor så långt bort från allt roligt :-) Tack för visningen - fina bilder!

/Charlotte

Felix sa...

Vilka fina bilder från Hannus trädgård på Kinnekulle! Måste varit kul att besöka trädgården "in real life". Jag brukar också titta in på hans blogg, som har många underbara trädgårdsbilder.

Vårhälsningar
Elisabet

Frøken Solhat sa...

Der ser virkelig hyggeligt ud der hos Hannu....tak for kigget :0)

Fundera grönt sa...

Fint! Tack för titten!
Jag har varit där, men det på vintern. Alltid fint där dock :)
Ha det gott!
Nanna

Anonym sa...

Hej,

Jag heter Alexandra Josephson och jobbar på Star PR. Vi jobbar med många intressanta kunder inom Hem & Trädgård. Tänkte höra om ni är intresserade av att få löpande information om både nyheter och smarta tips. I så fall, till vilken emailadress ska vi skicka informationen?

Mvh.

Alexandra
(alexandra.josephson@starpr.se)

gittan sa...

Det var en upplevelse kan jag tänka mig. Ser väldigt inspirerande ut genom dina ögon / gittan

Bea sa...

Så fint och vilka söta små fjärilshus eller vad det är som står på trappan!?
Tack för att du delar med oss :)
Ha ett skönt veckoslut! /Bea

Hannu på Langeland sa...

Kul å se hur jag ha det, fint verkar det som! :)