16 oktober, 2010

Vatten

Nu är det ju inte så att man behöver bekymra sig så hemskt mycket för vattningen under rådande säsong. Det stora bevattningssystemet ovan brukar ju vara ganska frikostigt under höstmånaderna (under vintern också, för den delen). Men skulle det trots vätan installeras en kran någonstans i trädgården, skulle jag gärna skruva fast den här. Tjusig i mässing och av klassiskt snitt.

Tappkranen träffade jag på i Waterboys webshop.

Några fler varianter för den som vill vattna med stil.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusiga tappkranar! Kul med en ny besökare som kommenterar... välkommen till mig. Hos dig har jag mycket att kolla på märker jag. Vet du... om jag skulle leva om mitt liv skulle jag utbilda mig till trädgårdsdesigner!

Kram och fortsatt trevlig helg.
Kram Eva-Mari

Unknown sa...

Eller hur? Visst är de grymma! Står redan högst upp på önskelistan inför nästa säsong:)
Ha det gott,
Charlotta

Katarinas trädgård sa...

Hej och tack för hälsningen på min blogg! Och tack för att du visade kranen, den fick mig att komma ihåg att gå ut och stänga av vattnet, börjar bli dags nu! Jag har en ungefär likadan kran som den du visar, den är onekligen lite snyggare än plast...
Hälsningar
Katarina

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Jag med... Snygg, snygg, snygg är den....... Har suktat efter just den kranen faktiskt i flera år.... Den jag har är så anskrämlig att jag får ont i magen när jag ser den...... ;-)

Kram Charlotte