30 april, 2011

Sommarens måste?

Ser dem överallt.


De poppar upp som svalört om våren.


Kanske är det dags att införskaffa sig de första par trätofflorna sedan sexårsåldern?
Det går ju inte att förneka det praktiska i att sticka tårna i ett par träskor för en snabbrunda av ogräsrensning, alternativt en skördetur i odlingarna.


Ett par klackar i trä är kanske sommarens måste? Att dömma av skyltfönstrenas utbud skulle trädgårdstollorna inte behöva skämmas för sig i staden heller.


Dessa exemplar har jag hittat hos: Biskopsgården, In my carport, Ellos och Torpatoffeln.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har varit inne på samma tanke, äntligen kan man få återuppleva barndomens roliga klapper och stukade vrister.
Kram

Anonym sa...

J'accuse

malström mardröm

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hihi...... ja nu är det träpjuck överallt :-))) Har också funderat på att köpa ett par för att de faktiskt är lite snygga ändå..... 'Favorittofflorna' för snabba ärenden i trädgården är dock mina crocs (en modell utan de tratitionella hålen på). Inte lika snygga som trädojor, men antagligen mycket skönare. Är ändå vääälidigt sugen på att skaffa ett par!!!!

Kram
Charlotte

skogslunden sa...

Har också funderat på att återvända till 70-talet med ett par sådana. De med rosor på tycker jag riktigt skriker att de vill stå här vid min altandörr och vänta på att mina fötter ska ta sig en tur i trädgården. Ska bara fixa en trädgård först...:)

Laila sa...

Väldigt snygga - men numera föredrar jag "foppatofflor" eftersom jag är rädd att vricka mina gamla artrosanklar, lätt gjort i trätofflor!
Ha det gott!/Laila