24 oktober, 2012

Mästare

Mästarrabatten för 2013 heter Vedlund och är en skapelse av landskapsdesignern Peter Gaunitz. Peter skapar ofta större planteringar med ståndortsanpassade växter. Till exempel prärieplanteringar, imponerande stadsparker och andra spännande projekt.

Det fullständiga namnet på mästarrabatten är Vedlund - den dynamiska dungen. Namnet ger en hint om föränderlighet, utveckling och mångfald. Precis som "riktig" natur. Många av trädgårdens små vänner och varelser kan hitta sig ett eget hörn i mästarrabatten. Härligt, tycker jag.

Det får självklart plats en massa ljuvliga växter också. Amerikansk strimlönn, blåflox, gillenia och fjärilsazalea får det att fladdra till i min mage. Kika på hela växtlistan här.



Ha en finfin lillördag!

Bilder från Mästarrabatten

1 kommentar:

Lisa sa...

Tack för länken ! Ska titta närmare ikväll, men en liten tjyvkik hann jag med, mycket roliga växter där. Spontant kände jag dock....OJ, det här är en DYR plantering. Många av växterna är ju såna som kostar en rejäl slant i inköp. Gillar Peter Gaunitz arbete och filosofi, han är en av mina idoler - fniss, såna som man har om man är trädgårdsnördig, miljötokig tant :-)
Ha en bra dag !
Lisa/Lisas trädgård