12 mars, 2011

Min lilla japanska vän

Min lilla vän och jag tog en förmiddagspromenad i trädgården. I ganska skönt marsväder snyggade vi till efter en beskärningsinsats som lämnade en del i övrigt att önska.


De som stått till tjänst med vinterbeskärning var Bambi&bröder. Avråder från att anlita dem!

Dock kan jag inte klaga på deras flit. Varje gren på, den fortfarande ganska späda, syrenhäcken saknade sin yttersta knopp. Mycket nogsamt hade de gått över hela häcksträckan, från första till sista planta. Min lilla vän fick ta sig an de oprofessionellt utförda snittytorna.

Den lilla trädgårdsvännen då, undrar kanske någon, vem kan det tänkas vara? Golden Star Mini var namnet. En liten och smidig japan, som är tuffare än man kan tro. Klarar av tämligen grova grenar med sina små käkar. Kan inhandlas hos Grönytekonsult.

Hoppas att alla får en finfin lördagkväll!

7 kommentarer:

skogslunden sa...

Haha, ljuvliga inlägg, både detta och förra. Hoppas du fick tag på Timmar & Minuter AB till sist:)
Trevlig helg!

Bea sa...

Härligt med vänner :)
Ha en trevlig kväll! /Bea

Laila sa...

Aj aj, det gäller att ta referenser innan man släpper loss någon i trädgården! Hoppas syrenerna hämtar sig!
Ha det gott!/Laila

Katarinas trädgård sa...

Sicka typer, va? Tur att du har din lilla vän, verkar vara betydligt mer pålitlig!
Ha det bra!
Hälsningar
Katarina

Annica Vi tre & trädgård sa...

Visst är det lätt att tycka om den lille japanen! Pålitlig och lättanvänd!

Ha en skön helg!
Annica

Helens trädgård sa...

Trist med objudna arbetare i trädgården.
Hoppas Syrenen växer snabbt till sig igen.
Trevlig kväll!

Mycket annat & lite betong sa...

De har varit här också utan att jag anlitat dem! Men...det har varit en hård vinter så jag förlåter dem lite. Din lille vän verkar vara en bra vän!

Vilka härliga bilder du visar från Willab garden. Så mycket fint!

Trevlig helg!
Agneta