06 mars, 2013

Nytt

Kikade in på hemsidan perenner.se och blev alldeles till mig i trasorna. Hittade flera nyheter för året som fick mig att nästan börja dregla över tangentbordet.

'Dreamland'

'Appalachian Trail'

Särskilt förtjust blev jag i Hostan 'First Frost' i underbart dimmiga toner, trädgårdsnävan 'Dreamland' som verkar uppföra sig som en ljusrosa syster till nävan 'Rozanne' och spetsmössan 'Appalachian Trail' med läckra blad och skira blommor.

'First Frost'

Definitivt något att hålla ögonen öppna efter i vår.

Ps. Kvällens tips. Kika in på perenner.se! Förutom ett A-Ö med bra sökfunktioner finns det massa inspirerande tips och nyttiga fakta.

Bilder från perenner.se

2 kommentarer:

TittisTrädgård sa...

Vilken tjusig funkia! Får nog kika in på den hemsidan! Tack för tipset./ Titti

Mycket annat & lite betong sa...

Så söt spetsmössa! Vilka fina blad. Jag har en vanlig som jag gillar mycket.

Ha en skön helg!
Agneta