10 mars, 2013

Vårbesvärjelser

Ute lyser solen förrädiskt från en klarblå himmel. Glad i hågen skuttar du ut och tänker; helg och vårsol tralalala!  Du hinner bara ett par hoppsaskutt på den marsbleka gräsmattan innan nordanvinden bryskt puttar till dig och Gubben Frost hårdhänt drar dig i näsan och nyper dig i kinderna med sina iskalla fingrar. Fem isande minusgrader för att vara exakt.

'Outdoor Girl' och Black Cherry'

Du flyr in i stugvärmen igen. Och för att försöka frammana lite riktig vår ger du dig i kast med tomatsådd, samtidigt som du mumlar vårbesvärjelser och luktar på tulpanbuketten.


5 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Hej!
Ja, nu får vi jobba hårt för att skapa vårkänslor. Söt tulpanbukett!
Eva

Frøken Solhat sa...

Ja inde er bedst i disse dage - har lige været ude i 20 min og føler mig nu som en ispind. Godt jeg kan varme mig ved dine skønne blomsterbilleder ;0)

Knus Dorthe

Anna-Maria sa...

Den verkar dröja våren. Fast vi har sällan någon vår här. Från långkalsonger till shorts! Söta tulpaner du har också.

Högagärde sa...

Så är det varje vår tycker jag och man undrar kommer den aldrig.
Elisabeth

Lisa sa...

Haha, precis så är det :-) FY tusan bövlar vad kallt det är ute när marsvinden viner. Tur man kan gotta sig med sådder och annat vårpyssel inne. Men jag längtar UT !!! Ha det gott
Lisa/Lisas trädgård