09 juni, 2010

Grön avundsjuka

Här hos mig har inte Projekt Köksträdgård hunnits med i vår.

Detsamma kan inte sägas om Martha Stewart. Grönsaksodling som ser ut att kunna förse en mindre nation med närproducerade nyttigheter!

Så särskilt avundsjuk är jag väl inte egentligen, mest fascinerad. Tänk att promenera mellan de där raderna, välja och plocka. Vilken sallad man skulle kunna samla ihop!

Vackert är det också. Som en väv av gröna nyttigheter.





En så´n där trädgårdsmästare med halmhatt ska jag nog också placera i min blivande köksträdgård till nästa säsong.

Bilderna kommer från Martha Stewarts hemsida.

13 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

En välorganiserad trådgård inklusive trädgårdsmästare?...hm... Ja, det skulle jag kunna tänka mig att leva med!! ;D

/Frida

Annika Christensen sa...

Ja där skulle jag vilja gå och fota en dag.
Ha det gott
Annika

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Snygga bilder från ovan. Verkligen välordnat och tilltalande..... En köksträdgård med tillhörande trädgårdsmästare låter som en strålande idé - i like!

Ha en bra dag i morgon!
/Charlotte

Rose Garden Malevik sa...

hmm.......man undrar ju var mördarsniglarna är... :)
Håkan

Sophia Callmer sa...

ja en sån trädgårdsmästare önskar jag mig också, som både ser trevlig ut och gör nytta! ha det gott/Sophia

Godastunder-tokigaidéer sa...

Mycket härligt det hade varit underbart med en sån köks trädgård och säkert jätte gott.

Ha det bra
Anna

Med fingrarna i (j)orden sa...

Visst är det tjusigt, men jag blir lycklig av att kunna plocka lite grand i mina pallkragar också. Odlar mer för själen än för köket tror jag.
Eva

Unknown sa...

Jorå, hade trädgårdmästaren skickats med så hade jag tagit emot köksträdgården:)
Odlar mest potatis i det landet nu för tiden. Allt jag odlade hann sniglarna före att smaka på så jag gav upp till slut.
Men fint är det med prydliga små täppor.
Ha det bra!
Camilla

Laila sa...

Själv föredrar jag nog en lite mer "rufsig" trädgård. Blandar gärna ärtbart med fägring och försöker undvika alltför prydliga rutor och ränder. Undrar hur du själv ser på detta som landskapsexpert?

Fröken Fräken sa...

Men å andra sidan har hon nog ett helt gäng med trädgårdsmedhjälpare som sett till att få till de där frodiga raderna.. så kan man själv bara få ihop en pallkrage så ska man nog vara nöjd ;-D

Lotta Sultan sa...

så coolt plåtat!

Unknown sa...

En sådan trädgårdsmästare vill jag inte ha - men va'
Ha det gott,
Charlotta

Möllebacken sa...

Ja nu vet jag vad jag ska göra när jag blir pensionär....
Men läste någonstans idag att man ska odla för husbehov , så då är det okej att jag inte hunnit sätta så mycket.
Ha det gott!
Pella