10 oktober, 2011

Trottoarterapi

Trots att jag på mitt kommunala dagjobb konstant umgås med trottoarer och gator, har jag inte stött på annat än asfalt och betong. Dödstråkigt, vid närmare eftertanke.

Som terapi, både för trötta möten och trottoarer, kanske jag skulle föreslå något i stil med detta:





Kommunen skulle i alla fall få en styck glad gatuingenjör!

Sådär, lite grön måndagsterapi till alla som behöver en extra skjuts på veckan. Och hjärtligt välkomna till nya följare!

Bilder från Better Homes and Gardens

7 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Mera grönt på gatorna! Ibland ser man ju snygga saker - men inte ofta. Vi har en ny rondell där själva rondellen och trafikdelarna utanför har sedummattor. Läckert!

Kram Anna Vattenkanna

Annica Vi tre & trädgård sa...

Din måndagsterapi visar miljöer som jag tror skulle glädja alla! Boende, förbipasserande, cyklister, joggare m fl!
Vi önskar dig lycka till!
Annica - Vi tre & trädgård

Christina sa...

Väldigt vackra trottoarmiljöer. Det skulle alla kommuner se! Har kikat runt lite på din fina blogg. Hälsningar Christina

Odlarlust sa...

Hej!

Hittade hit via Landet Krokus. Tänker kika förbi här fler gånger :-)

Hälsningar Anna

Katta sa...

Åh inte bara gatuingenjören skulle bli glad även innevånarna och beökare skulle bli glada, snyggt! Kram Katta

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilka fina trottoarmiljöer, tänk om det kunde se ut så. Vilken mysig blogg du har, kul att hitta hit. Jag kommer besöka dig ofta.
Ha det bra!
Kram från Maria

Merja sa...

Så snyggt med alla växter!! Mycket bättre än tomma trotoarer:)
Ha en bra dag!