05 januari, 2011

Alla gillar blått?

Blått är tydligen det vanligaste svaret på frågan om favoritfärg. Vet inte hur statistiskt underbyggt det är, men så påstods det i alla fall på radion häromdagen.

Då är väl jag högst ordinär, för till sommaren blir alla luktärerna blå hos mig. Blå, blå och inget annat än blå!

Så jag sällar mig förnöjt till den stora blåfavoriserande skaran och ser fram emot fröleverans av 'Charlie´s Angel' och 'North Shore'.

Bilderna även denna gång från Jennys frön  och sånt.

5 kommentarer:

Laila sa...

Här är en till som är "ordinär":) 'Mammoth Blue' har jag köpt bland annat. Men några vita blev det också...
Synd att det inte finns blå pioner!
Ha en skön helg!/Laila

Anita sa...

Blått har alltid varit en favoritfärg hos mig också även om jag just nu är väldigt inne på vitt. Dina luktärter är magiska och det kommer att bli en härlig kombination av ... blått och väldoft.

Lotta sa...

Jag får väl sälla mig till de ordinära. Blått är underbart och kombinationen med luktärtsdoften blir svårslagbar.
Kram

Gudrun sa...

Hej Rebecca!
Tack för besöket. Vilket underbart yrke du har. :)
Visst är blått flott :) och underbart i trädgården.
Ha det gott.

Claus Dalby sa...

Ja, blåt er altid godt. Og når man aldrig går fejl af den blå farve i haven, skyldes det givetvis, at den ligger så tæt på naturens grønne.