21 januari, 2011

Glad överraskning

Häromdagen låg det ett litet vadderat kuvert innehållande fyra fröpåsar i brevlådan. Vid uppackandet kunde jag glatt förvånad konstatera att det fanns en påse extra. Papaver laciniatum 'Venus', fjädervallmo.


Givetvis fanns bonusfröerbjudanet annonserat, men det är ju lätt att missa ett och annat när fröbeställarivern blir för stor.

Ett gäng rosa fluffiga vallmo ska det väl gå att peta ner någonstans här i trädgården. Eller vad tror ni, en liten rosa damvippa kan ju inte vara så svårplacerad?

Bilden kommer från Rara Växter

8 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Oj, så fin!

Själv beställde jag en hel massa olika vallmofröer på rean i höstas, jag hoppas det är något som tar sig.

Mvh
Frida

IET sa...

Nä, knappast svårplacerad. :-)

Lotta sa...

Vilken fin bonus - sånt gillas.
Kram

Helens trädgård sa...

Hej Rebecca!
Det är sådana trevliga överaskningar som gör att man gärna handlar igen.
Gillar sånt!
Ha en fin söndag!

Anita sa...

En sådan dammvippa är nog inte alls svårplacerad. Så fin! Visst blir man glad över såna överrasknigar.

Annika Christensen sa...

Damvippa var ett bra ord för denna skönhet.
Tyvär så vill inte vallmon sprida sig hos mig.
Ha det gott
Annika

Ester sa...

Jätteläcker! Mina rosa fyllda vallmor sprider sig hejdlöst, men det gör inget för de är så fina.
Må så Gott!
Ester

Laila sa...

Ibland är bonusfröer en hit, ibland inte. Vallmo har jag aldrig lyckats med men denna variant är kanske lättodlad?
Ha det gott!/Laila