10 januari, 2011

Pälsa på, än är det vinter!

Än är det ganska långt kvar till våren. Vet att det är många som absolut inte vill höra på det örat, men vi är ju faktiskt kvar i vintermånaden januari. Jo, så är det.


För att muntra upp den, för många, dystra insikten tänkte jag dela med mig av två bilder jag surfade förbi igårkväll. När vi släpar hem vårblommor i parti och minut kan det väl vara lämpligt att pälsa på dem lite. Så att de inte känner sig alldeles förfrusna och bortkomna i det bleka januariljuset?


Fina bilder och roliga idéer. Framför allt så är blomsterkompositionerna, i mina ögon, helt underbara.

Vårlök i vintekläder, det kan jag gå med på är lämpligt för årstiden! Undrar just om jag hinner sticka en tulpanpolo på en kväll?

Bilderna kommer från Expressen

5 kommentarer:

Frøken Solhat sa...

Ja Rebecca....pelsen er nødvendig endnu i denne vinter, og ideen om at give forårsblomsterne lidt varmt til fødderne er rigtig smuk.

Dorthe

Annika Christensen sa...

Super vackert och alldeles underbart...
Tack för detta
Annika

Sophia Callmer sa...

Ulliga vårblommor, vackert, känns som de kan behöva det. och visst är det vinter än ett tag, det dröjer ett slag innan det är vår. I dag is och slask, tradigt, jag hoppas på nya frostgrader och vackra dagar. kram

Lotta sa...

Hur fint som helst!
Kram

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vilka fina kompositioner!
Köpte tulpaner igår, nästa gång blir det pärlhyacinter.
Eva