12 augusti, 2010

Lockande lök

Ett förföriskt lockande meddelande i mailboxen talar om att det är lökdax.
Nu får man alltså snart lov att börja fnula på hur kommande vårs lökfägring ska komponeras. Fram med papper och penna, här ska planeras!
Den gamla regeln från barndomens katalogbläddrande antar jag fortfarande får gälla: man får inte allt man kryssar för!?

Bilderna är lånade från Odla.nu och deras lökerbjudande som damp ner häromdagen. Stora bilden Crocus 'Spring Beauty'. Lilla bilden Tulipa 'Ballade', Narcissus triandrus 'Thalia', Tulipa 'Shirley' och Tulipa 'Negritta'.

5 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Oj är det redan dags...jag måste in och kolla läget....ska ha många olika allium bollar.

HA det gott
Kram Anna

Sophia Callmer sa...

Lökinköp kan gå galet för plånboken alltså..
kram Sophia

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Det blev svettigt...... när jag räknade ihop min beställning hos Botanicus i maj......

Kram Charlotte

Laila sa...

Redan! Jaha. Har ingen erfarenhet av att köpa från odla.nu. Kan du rekommendera dem? Köpte liljor och diverse rotplantor från dem i våras. Liljorna har ännu inte blommat och stormhattarna kom aldrig upp, så jag vet inte...
Ha det gott
Laila

Trädgårdstoken sa...

Va?! Får man inte allt man kryssat för?? ;-)

Laila: Hör av dig till odla.nu om du fått plantor som inte tar sig. Det har jag gjort och dom var väldigt tillmötesgående och schyssta. Fick nya plantor på en gång.

/Mia