20 december, 2010

Spirande grönt komponerar

.. eller i allla fall leker lite med vårens sortiment från Plantbutiken.se

I mitt (dagtids)jobb ingår inte sommarblomsansvar, då skulle jag haft fullt upp med beställningar såhär års. Men på hemmaplan är det jag som är förste sommarsblomsgeneral. Här går det ju knappast åt kommunala mängder, ändock krävs ett visst mått av planering. Inga slumpval här inte.

Förvisso är det inte någon som helst beställningstidsnöd, men det är ju så roligt! Kunde inte låta bli att börja drömma lite, så här en måndagkväll i kallaste december.

Ipomoea batatas Sweet Heart-serien ’Purple’, Verbena
bonariensis och Helichrysum petiolare 'Microphylla

Ipomoea batatas Sweet Heart-serien ’Light Green’,
Petunia x hybrida ‘Lavender Bouquet’ och Ipomoea batatas
Sweet Caroline-serien ’Purple’. Observera den läckra purpur-
färgade bladkantenpå 'Light Green'!
 
Glandularia Donalena-Serien ’Coral Pastels’, Ipomoea batatas
Sweet Caroline-serien ’Purple’ och Sutera cordata 'Great White'
 
Petunia x hybrida ‘White’, Ipomoea batatas Sweet Heart-serien
’Light Green’ och Glandularia Donalena-Serien ’Lavender Grace’

Ipomoea batatas Sweet Caroline-serien ’Bronze’, Cosmos
atrosanguineus ’Chocamocha’ och Calibrachoa
Superbells-serien ‘Apricot Punsch’

5 kommentarer:

Sophia Callmer sa...

Fina kompositioner, börjar längta till våren! ha det gott/Sophia

Gudrun sa...

Ja, det där kan man drömma och längta till.
Nu vänder det, :) visst är det härligt.
Ha det gott.

Anita sa...

Härliga sommardrömmar. Jag fick min första fröleverans häromdagen, det får mig att drömma.

Vill passa på att önska dig en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!

/Anita

Almbacken sa...

God Jul till dig!

Kram Maria

Claus Dalby sa...

SÅ smukt.