14 november, 2011

Listor

Är svårt beroende av listor. Att-göra-listor, önskelistor och kom-ihåg-listor. På min platser-att-besöka-lista (den där långa, med trädgårdsinriktning alltså) har jag lagt till Skärholmen. Närmare bestämt Perennparken som Piet Oudolf har gestaltat.

Men den allra bästa sortens lista måste vara växtlistan. Att samla på, att lära sig av och att inspireras av.  Allt om Trädgård har vänligheten att publicera en växtlista till just Skärholmens Perennpark, du hittar den här.

Lythrum fackelblomster, Astrantia stjärnflocka,
Tricyrtis skugglilja och kärleksört av sorten 'Matrona'.
Alla ur mitt arkiv

Har du några listor du inte klarar dig utan?

2 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Jag är också listberoende.
Har listor för det mesta. Växtlistor, att-göra-på-hösten, att-göra-på-stört, grejor-som-finns-i-källaren och ändå fler.
Nu lägger jag till ett besök i Skärholmen. Piet Oudolf är en favorit. Och Skärholmen ligger närmare än Enköping för oss.

Trevlig torsdag!
Agneta

Törnrosa sa...

Vilken inspirerande soffa du "bjussar" på i förra inslaget. Underbar! Fick det att gå runt i mitt huvud av idéfortsättningar och tankar. Kanske kan det bli i alla fall en liten tumme?!