15 augusti, 2013

Augustipigga blomster

När jag var ute på uppdrag häromkvällen och kameran ändå satt i passagerarsätet, passade jag på att stanna till vid byns bygdegård och titta till "mina" krukplanteringar.


Årets komposition i lila-silver-grönt prunkar och ser fortsatt frodig ut i sensommaren. Den enda som inte orkat riktigt hela vägen är Heliotropen, men den fanns bara i en av krukorna.


Hemma i min trädgård verkar dock sommarblomsplanteringarna börja nynna på sista versen. Hur är det i era krukor, piggt blommande eller trött slokande?

4 kommentarer:

Videodiretta sa...

Bellissime composizioni!
Complimenti!
Ciao:)
Luci@

samson sa...

jodå,det blommar i krukor och lådor bara jag kommer ihåg att vattna
ha det så bra
maggan

Mina Gröna Tankar sa...

Planteringar med sommarblommor är inte prio ett hos mej. Men jag har ju också kommit till den insikten att jag aldrig ska säga aldrig i trädgården... plötsligt älskar man något som man har haft svårt för!

Lisa sa...

Vad fina de ser ut ! Gillar särskilt det där som hänger ner över kanten. Heliotropen har nästan gett upp här också, annars tycker jag krukplanteringarna har skött sig bra i år, bara man hunnit med att vattna. Ha det fint !
Lisa/Lisas trädgård