27 mars, 2011

Favoriter

På hemmaplan igen, funderande över hur det digra bildmaterialet från gårdagens mässbesök ska angripas?

Jag kör chokladaskprincipen, favoriterna först!

Nedan kommer alltså en bildkavalkad av balkonger och idéträdgård som föll mig mest i smaken.



Balkong: Vi två och trädgård av Christina Zuhr och Åsa Thulin.




Balkong: SamlarSinne av Andreas Graveleij, Näsuddens Handelsträdgård.





Idéträdgård: Rottneros.

Tyvärr kunde inte min kamera (eller om det berodde på fotografen?) göra Rottneros installation rättvisa. En skir känsla av tät pelarssal med raka trädstammar, mjuk mark och väna gröna växter som fångar det strilande ljuset. Gillar det skimrande tyget, precis som förra året.

Så där, nu stoppar vi undan asken för idag. Tre bitar åt gången räcker!

ps. Roligt att träffa ett helt gäng glada bloggare! Och tack Annika, Hillevi och Allt om trädgård för fixandet, välbehövlig sittpaus och uppfriskande fruktstund!

8 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Tack för briefing! Det är så roligt att få göra en liten visit på mässor hemifrån! Två och trädgårds balkong kändes lite fräsch med skog och lastpallssoffa.

Kram Anna Vattenkanna

Lotta sa...

Mycket att bli inspirerad av!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

De där balkongerna var mina favoriter också!!!!

Jättekul att träffas också, mycket bra ordnat av bästa fixartjejerna!!

Ha en fin vecka!
kram
Charlotte

Unknown sa...

Vad kul och vilken överraskning att få träffa dig, Rebecka! Synd bara att tiden flyger iväg. Hade så gärna pratat lite mer med dig:)
Kram!

UggledaLen sa...

Vad jag blir avundsjuk!
Hade gärna åkt iår igen men vi kunde inte.

Tack för att jag fick titta in lite iallafall.

Kram Len

Katarinas trädgård sa...

Så mycket snyggt, man borde nog ha åkt dit... Men det är roligt att titta på de fina bilderna också!
Hälsningar
Katarina

Annika Christensen sa...

Hej!
VAd kul det var att träffa dig och så synd att man inte hinner prata lite mera med alla.
Det var ju rätt balkong som vann eller hur.
Jag gillade deras ränna de planterat i.
Ha det gott
Annika

Lövkojan sa...

Vad mycket fint det ser ut att ha varit :). Jag får sikta på att ta mig dit nästa år!

kram Marie-Louise