31 mars, 2011

Överdosering?

Här kommer sista dosen mässa för denna gången. En spaning samt lite smått och gott som jag och kameran fastnade för.



Förra året tyckte jag att det tittade fram spetsmössa (Tiarella) i var och varannan vrå. I år verkade den lilla näpna utbytt mot den mer pompösa och överdådiga hortensian.

Gillar de svalt blålila i de ljust grå krukorna.




Norrby trädgård - genomtänkt, inspirerande och vilsamt.




Lydias gröna fingrar var snäll att åta sig arbetet med att lägga ut länkar till de bloggare som dök upp i Allt om Trädgårds monter på lördagen. Så kolla in listan över alla trevliga som visade upp sina glada ansikten, kanske är det någon du inte besökt innan!

8 kommentarer:

skogslunden sa...

Härliga bilder! Jag älskar Hortensia, den går bara inte att få nog av.
Kram Jennie

Anna Vattenkanna sa...

bara roligt med era mässintryck som förmedlas via foton. Alla visar ju genom sin kamera/öga. Ja, ibland känns det som om växtmaterialet är lite sådär... men det finns ju få växter som är trevliga så här tidigt på säsongen...men det är väldigt mycket PRYLAR och väldigt lite VÄXTER i många montrar...

Kram Anna Vattenkanna

Systrarna Hjertén sa...

Härligt med inspiration, tack för att du delar med dig!

Mvh
Frida

Frøken Solhat sa...

Skønne billeder Rebecca......mmmm hortencia og tulipan - den kommende tid bliver skøn :0)

Dorthe

Mycket annat & lite betong sa...

Känner igen! Roligt att se. Jag var där på söndagen. Det var mycket att titta på och att lyssna på. Men man är rätt så nöjd och trött efter en dag på mässan.

Trevlig helg!
Agneta

NinaH sa...

Läckra inlägg om mässbesöket! Många saker jag missat... ser jag!!;-)
Kul att träffas live! Och roligt få tips om nya bloggar!!

Elisabet sa...

Här ser jag att jag inte såg allt..på mässan

visst är det en härlig start på våren att åka dit,jag kommer alltid hem med lite nya ideer
kul med bloggträffen , som jag smet ifrån , hade ju inte handlat färdigt..och bussen väntade...Kul att hitta till nya bloggare,
Ha det bra Elisabet

Anita sa...

Vilka härliga motiv du fångat från mässan. Jag var där två dagar men hittar ändå platser jag inte verkar besökt genom dina bilder.

Det var verkligen roligt att träffas. Hoppas vi ses på någon annan bloggträff och hinner prata mer.

Kram Anita