13 oktober, 2011

Namnlös

Som sagt, hösten är rosa här hos mig. Hittade en så fin ljung, med runda rosa knoppar. Kryper man nära ser det nästan ut som små rosa pärlor på rad.

Synd bara att det så sällan finns sortangivelser på utplanteringsväxter. Hittar man en ny säsongsfavorit blir det ju mycket lättare att leta upp snyggingen nästa år om man vet vad den heter. Sortnamnen finns hos odlarna, så en liten liten pytteskylt är väl inte för mycket att begära?


Fredag imorgon, här avslutas veckan med en spännande kurs. Jobbet låter mig åka och lära mig om skötsel av bevaransvärda träd. Hoppas att er fredag också bjuder på något skojigt!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Jag håller med dig, det är synd att så mycket är omärkt ute i handeln. Fast jag är iofs så slarvig så ibland kommer namnet bort i alla fall, fniss. Låter som en intressant kurs, ha så kul !
Lisa/Lisas trädgård

Christina sa...

Särskilt om man är lite glömsk, är det bra med små lappar att lägga i lappåsen! Om man frågar, har man ju glömt tills man kommer hem./Christina

Anna Vattenkanna sa...

Ja, håller med. Hur svårt kan det vara att låta namnet få följa med hela vägen till kunden?

Kram Anna Vattenkanna

skogslunden sa...

Även här är hösten rosa. På sommaren älskar jag vita blommor, men nu på hösten vill jag ha mer färg. Visst är det underligt egentligen?
Ha en riktigt härlig helg!
Kram Jennie