28 juli, 2012

Lavendeldrömmar

Sommaren tog en tvär paus idag. Åskskurar med regn på tvären fick mig att överge förmiddagens plan på syrenplantering.

Istället tog jag och letade lite inspiration för vilket öde som så småningom ska möta min lilla burk med torkad lavendel.

Liten lavendelburk drömmer sig bort
i ruskvädret.

Lavendelskorpor med choklad och mandel låter ju inte så tokigt, eller kanske chokladcupcakes á la Leila.
Men tassarna kanske hellre skulle se att det blev fotsalt av burkens innehåll?
Doftpåsar till byrålådan är ju annars en klassiker.

Ja, vi får se. Det blir pyssel för mörkare dagar. Nu ska jag i alla fall  passa på att plantera syren innan nästa skur kommer.

Ha en fortsatt finfin lördag allihop och välkommen till nya följare!

4 kommentarer:

Frøken Solhat sa...

ikk e dårligt at sysle med lavendel på en småtrist regnvejrsdag fru :0) Hjertlig tillykke med titlen :0)

Knus Dorthe

Lisa sa...

Mmm det låter smaskens ! Oj jag har missat en del hos dig ser jag. Stort grattis i efterskott, såg att du gått och blivit fru :-) Ljuvliga bilder ! Ha det gott !
Lisa/Lisas trädgård

Villa Ryttarängen sa...

Åh vad kul med lite lavendelrecept. Jag har plockat idag och de hänger på tork..lavendelskorpor låter ju sååååå gott. Kram pia

Merja sa...

Låter som fina ideer! Lavendelskorpor...mmm...kan bara vara gott:)
Hoppas mina plantor tar sig ordentligt så kanske jag kan plocka till nästa år.
Ha det gott!