03 november, 2012

Nyhetskollektion

Det damp ner ett nyhetsbrev från Rara Växter, som bland annat innehöll en nyhetskollektion. Bara ordet gör ju att man genast måste undersöka närmare.

Den syrenlila pionvallmon 'Candy Floss' fångade genast mitt intresse. Och tankarna vandrar iväg mot vallmo som vajar stilla i varma sommarvindar. Jag som fortfarande har höstjobb kvar med de sista stackars tulpanlökarna.

'Candy Floss' i mitten.
Namn på resten av nyheterna finns här.

En finfin novemberhelg önskar jag er alla!

Bild från Rara Växter.

6 kommentarer:

Laila sa...

Har bestämt mig för att nobba alla frö- och plantnyheter nästa säsong och i stället koncentrera mig på säkra kort och färdigställande av nya rum i min trädgård! Får se om det funkar...
Lycka till med lökarna!
Ha det gott!/Laila

samson sa...

Jag gillar den lila färgen ska skriva upp den vallmon på min komihåg lapp
ha det så bra
maggn

Frøken Solhat sa...

Så smuk den er den candyflos...og fristende ;0)

Anna-Maria sa...

Sommarlängtan...

Pernilla/Spira Trädgårdsdesign sa...

Håller med den ljuslila pionvallmon ser trevlig ut, har den svartlila sedan några år...

Lisa sa...

Wow den vallmon är snygg ! Var det inte den Anette med Daylily Potager var med om att ta fram ? Nä nu får jag in och titta....
Lisa/Lisas trädgård